27 Şubat 2013 Çarşamba

Deneme 1: kakaolu ve çikolatalı kurabiye

 
Uzunca bir aradan sonra yine dikiş olmayan bir yayınla karşınızdayım. Aslında dikiş dikmeyi çok istiyorum ama bir türlü fırsat bulamıyorum.
 
Bugün uzun zamandır büyük hevesle beklediğim atamalar belli oldu ama malesef atamam  olmadı:(  Yıllardır köy ve kasabada çalıştığım için merkezde çalışmak istiyordum artık, vakti geldi diye düşünüyordum ama hayallerim başka bahara kaldı. Hayırlısı deyip bir sonraki atama dönemini beklemeye başladım. 
 
Merkezde olunca mutlaka öğleden sonra boş zamanım olur ve dikiş kursuna giderim diye kendimce plan bile yapmıştım ve onun için yeni birşey dikmeye başlamamıştım. En kısa sürede dikişe dönmeyi düşünüyorum şimdi.
 
Neyse ben evde atamam olmadı diye sızlanırken eşimin derdi de kurabiye oldu. Hadi bana kurabiye yap diye tutturdu. E iyi madem deyip internetten bulduğum bir kaç tariften aklımda kaldığınca bir kurabiye yaptım.
 
 

Bir kısmını yuvarladım, bir kısmını da doreden aldığım yeni kurabiye kalıpları ile yaptım. Fena olmadı aslında şekil olarak ama ummadığım kadar fazla kabarıp birbirlerine yapışınca şekilleri biraz bozuldu

İlk denemem olmasına rağmen gayet başarılı olmuşum eşimin dediğine göre. Zaten benim kocacım çok zevklidir, kendimden biliyorum :)))

.



2 yorum:

  1. İiyiiii eşinle sana afiyet olsun.Hani bunun tarifi

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim:) tarif biraz karışık, kendimce karıştırdım bişeyler belli bir tarif olmadığı için yazmamıştım:) ama anlatayım merak edenler için:
    2su bardağı un
    1su bardağından biraz az pudra şekeri
    1 yumurta
    2 çay kaşığı kabartma tozu
    2 yemek kaşığı kakao(evde o kadar kalmış da)ve yarım bardak kadar damla çikolata
    3-4 yemek kaşığı tereyağ
    yapılışı:
    damla çikolata ve tereyağını belmari usulu erittim. diğer malzemeleri robota attım ve kariştırdım, üzerine de erittiğim yağı ve çikolatayı ekleyip biraz da öyle karıştırdım.
    20 dakika buzdolabında beklettim, şekil verdim ve pudra şekerine bulayıp 200 derecede ısıtılmış fırında 10 dakika pişirdim...

    işte bu kadar:)))

    YanıtlaSil