17 Ocak 2013 Perşembe

elmalı turta ve narlı ıhlamur


Uzun süredir dikişle hiç ilgilenemedim. Nedense hiç dikiş makinesının başına oturamadım. Onun yerine bu aralar kendimi mutfak ve yemek işlerine verdim.
Mesela ilk defa elmalı turta yaptım. Bence gayet başarılıydı.Sadece benim gibi tatlıyı çok sevmeyen birisi için biraz tatlı olmuştu. Malzemeleri ise şöyle:
Hamuru İçin Malzemeler:
- Yarım su bardağı sıvı yağ
- Yarım su bardağı süt
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- Alabildiği kadar un
Elmalı Fındıklı Harç İçin Malzemeler:
- 4-5 adet elma
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı ceviz
- 2 tatlı kaşığı tarçın


Bu tarif internette bulduğum en kolay tarifti. Üstelik sadece sıvı yağ kullanılıyor.



Turtamızın yanında kış günlerinin vazgeçilmezi ıhlamur vardı tabiki. Ama bu defa biraz değişiklik yapıp içine nar taneleri ekledim. Böylece şeker koymadan rahatlıkla içilebiliyor.


Bu cam demliğe ise resmen aşık oldum, görür görmez aldım. Kırılacak diye ödüm kopuyor. Direk ocağa koyabiliyorum hiç birşey olmuyor. Bitki çayları için ideal . Ya da ben kendisiyle aşk yaşadığım için bana öyle geliyor :))

8 yorum:

  1. Serap Hocam, elmalı turta harika görünüyor. Tarifi de çok kolay gibi.En kısa zamanda ben de deneyeceğim...Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor turta kabınız da çok şıkmış elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. turtanız çok lezzetli görünüyor ımmm :)) ıhlamurdada nar fikrini bende deneyeceğim akşama afiyet olsun canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, siz de deneyin bakalım beğenecek misiniz

      Sil
  4. Turta da nefis gözüküyor narlar da. Ellerinize sağlık ...Makasın Dansı...

    YanıtlaSil